1) BETALNING & KÖP
- VEM BETALAR SVENSK ALKOHOLSKATT OCH MOMS?
The Wine Company tar hand om betalningen av tillämpliga skatter (som alkoholskatten) enligt svensk lag. Alla priser inkluderar moms och alkoholskatt.
- HUR BETALAR JAG DE VINER JAG BESTÄLLT?
I vår webbutik accepterar vi betalningar via faktura, autogiro, banköverföring, kreditkort (VISA, Mastercard), delbetalning eller via Swish. Detaljerade villkor för våra betalningsmetoder finns på sidan: https://www.the-wine-company.se/foretag/allmanna-kopvillkor/
- ÄR BETALNINGEN SÄKER OM JAG BETALAR MED BETALKORT?
Naturligtvis. The Wine Company uppfyller samtliga säkerhetsbestämmelser vad gäller internationella betalningssystem. Dessutom har vi mycket erfarenhet inom detta område.
- BETALAR JAG DIREKT TILL SPEDITÖREN VID LEVERANS?
Nej, du betalar inget till vår speditör vid leverans. Du kan antingen välja att betala med kreditkort. Vänligen ange då dina kreditkortsuppgifter vid beställning så dras beloppet samma dag som dina varor skickas från vårt lager i Hamburg. Alternativt kan du även betala mot faktura. Betalning görs till ett vanligt svenskt bankgironummer. Naturligtvis tillkommer ingen extra avgift för betalning mot faktura.
Du kan läsa mer om Betalningsvillkor under våra ”Allmänna avtalsvillkor”
2) BESTÄLLNING
- ÄR DET LEGALT ATT BESTÄLLA OCH KÖPA VIN FRÅN HAMBURG?
Naturligtvis. Oavsett om det handlar om vin eller andra produkter får handel ske, enligt gällande bestämmelser, fritt mellan medlemsländerna inom EU. En vinbeställning eller champagnebeställning i Hamburg är därför absolut legal.
- HUR ANVÄNDER JAG KAMPANJKODEN?
Online
Vid beställning i webbutiken ange den angivna URL-adressen. URL-adressen består av vår webb-address (www.the-wine-company.se) samt ytterligare information. Adressen kan till exempel vara www.the-wine-company.se/erbjudande
Faxa eller posta beställningskupongen
Du kan alltid faxa eller posta den beställningskupong som du hittar tillsammans med erbjudandet. På kupongen finns alltid kampanjnumret förtryckt. Här hittar du också faxnummer och adress.
Servicetelefon
Ring till vår servicetelefon 0049 4122 50 44 66 och våra svensktalande rådgivare hjälper dig. Uppge den kampanjkod som finns förtryckt på erbjudandet, t ex på beställniningskupongen eller följebrevet.
- HUR FUNGERAR ÖNSKELISTAN?
Om du vill spara viner för framtida beställningar kan du spara dem på din önskelista. Vid varje vin hittar du en ”Spara på önskelista”-knapp. För att kunna göra detta behöver du skapa ett kundkonto.
- VAD BETYDER FRI SORTERING?
Du kan alltid välja dina viner som du vill. Om du t ex inte vill beställa ett färdigt vinpaket kan du välja exakt de viner du själv önskar. Vi levererar från 500 SEK och uppåt. För leveranser upp till 2499 SEK kostar frakten 190 SEK per leverans. Från 2500 SEK levererar vi fraktfritt.
- VILKA ÄR FÖRDELARNA MED ATT BESTÄLLA VIN AV THE WINE COMPANY?
Många. Du behöver inte längre besöka butiker för att köpa bra viner. Du väljer ut vinerna hemma – helt efter din egen smak. Antingen i vår vinkatalog eller i vår online-butik. Du behöver inte heller längre släpa tunga vinpaket, eller köa i butiker, vi levererar vinerna direkt hem till dig. Dessutom står The Wine Company till tjänst med konsultation och du kan lämna tillbaka vinerna om du inte tycker om dem.
3) MITT KUNDKONTO
- HUR SKAPAR JAG ETT KUNDKONTO?
Gå in på ”Logga in” (se topp-menyn). Fyll sedan i dina uppgifter under "Registrera" -> "Skapa kundkonto".
- JAG HAR TIDIGARE GJORT EN BESTÄLLNING MEN HITTAR INTE MITT KUNDKONTO?
Det kan vara så att du har beställt hos oss tidigare och inte sparat dina uppgifter, utan enbart uppgivit dina uppgifter för det aktuella köpet. Du kan enkelt skapa ett konto för att slippa fylla i alla uppgifter vid ett nytt köp. Se "Hur skapar jag ett kundkonto?".
- JAG HAR TIDIGARE BESTÄLLT PÅ ANNAT SÄTT ÄN GENOM WEBBUTIKEN, HUR KAN JAG LOGGA IN MED MINA BEFINTLIGA KUNDUPPGIFTER I WEBBUTIKEN?
Om det är första gången du beställer i vår onlinebutik så måste du registrera dig och skapa ett nytt konto. Detta gäller även om du tidigare beställt via telefon, post, e-mail, eller fax.
- JAG HITTAR INTE ELLER KOMMER INTE IHÅG MITT LÖSENORD OCH/ELLER ANVÄNDARNAMN?
Det finns flera orsaker till att du inte kan logga in. Här kommer några tips och råd.
1) När du loggar in tänk på att använda exakt det lösenord som du har sparat. Systemet är känsligt för stor och liten bokstav, siffror etc.
2) Du kan få lösenordet skickat till din e-postadress. Gå till "Logga in" -> "Glömt ditt lösenord?" och följ instruktionerna.
3) Ett annat alternativ är att du tidigare har gjort en beställning hos oss och då valt att inte spara dina uppgifter. Då finns inte något lösenord eller användarnamn registrerat. Du kan enkelt skapa ett konto för att slippa fylla i alla uppgifter vid ett nytt köp. Se "Hur skapar jag ett kundkonto?".
4) KONTAKT & INFORMATION
Kan jag få vininformation och vinerbjudande skickade till mig?
Självklart. Du kan beställa vinkataloger, nyhetsbrev och andra vinerbjudanden via vår hemsida.
I vår blogg kan du också läsa om vin, t ex vinregioner, mat och vin i kombination, hantering av vin och så vidare.
Om jag har frågor om min beställning, leverans, betalning, eller vill veta mer om sortimentet, vart vänder jag mig då?
Du kan kontakta oss på telefon, fax eller via e-post.
Telefon: 0049 4122 50 44 66
Öppettider måndag – fredag från kl. 9:00 till 14:00
Fax: 0049 4122 504 99 88
E-post: [email protected]