mood_title

LEVERANSVILLKOR

Vi levererar från sex flaskor (i valfri sammansättning) och uppåt. För en leverans om upp till 23 flaskor kostar frakten 190 kronor och från den 24:e flaskan endast 120 kronor per leverans. En liter vin i Bag-in-Box motsvarar i detta hänseende en flaska.

The Wine Company Hawesko GmbH (The Wine Company) betalar den alkohol- och mervärdesskatt som vidhäftar leveransen. Vidare ställer The Wine Company hos Skatteverket säkerhet för betalning av alkoholskatten för de levererade varorna.

Beställda varor levereras direkt till din hemadress. Den av oss anlitade speditören, f.n. Bring Express, kontaktar dig på telefon eller via sms för att föreslå en leveranstid.

Leverans sker normalt ca 1-3 veckor efter det att du har gjort din beställning hos The Wine Company. När din vinbeställning når Sverige kommer vår speditör Bring Express att kontakta dig för att komma överens om en leveranstid. Speditören ringer dessutom ca 30 minuter före leverans för att avisera att ditt vin är på väg.

Observera att speditören föreslår tid för leverans. I de större städerna sker vanligen leverans mellan 08:00 - 21:00, inom givna tidsfönster. Det innebär att Bring Express normalt föreslår tid för leverans inom 3 tidsfönster, dvs morgon, dag- eller kvällstid. I glesbygd kan normalt leverans inte erbjudas kvällstid.
För exakt information om leverans där du bor kontakt vårt serviceteam på 0049 4122 50 44 66 eller via service@the-wine-company.se.

För leverans till ö-adress: Hemleverans sker till öar med broförbindelse samt fri färja. För övriga öar erbjuder vår speditör att leverera paketet till din närmsta depå. En leverans till dörren är inte möjlig. Undantag är leverans till öarna Gotland, Rindö, Skarpö och Ljusterö. Dit sker leverans till dörr.

Identitetshandling skall uppvisas vid överlämnande av varor.

Upphämtning av en annan speditör från lagret i Hamburg, Tyskland

Du har möjligheten att få din beställning upphämtad och levererad av en annan speditör.

Vänligen kontakta vår kundtjänst för vidare behandling av din beställning (se uppgifter i avsnitt 2). Kollegorna på kundtjänst tar din beställning och ni kommer tillsammans överens om ett upphämtningsdatum från vårt lager, som du sedan måste vidarebefordra till din valda speditör. Observera att du i detta fall sjäv måste organisera upphämtningen och leveransen själv står för kostnaden.


Coronainformation

För information gällande coronaviruset, åtgärder och leveranser, vänligen besök vår speditör Bring för att läsa mer om hur de hanterar krisen. Klicka här